صبا روز

ساخت وبلاگ

شرکت تولید کننده لباس همسر ترامپ می گوید همه لباس‌های تولیدی این شرکت ظرف یکساعت به حراج رفته است.

فرارو: همسر ترامپ با این لباس در نشست جمهوری خواهان سخنرانی کرد. سخنرانی که جنجالی شد. او متهم به کپی برداری از سخنرانی میشل اوباما در سال 2008 شد.

براساس این گزارش ملانیا ترامپ قبلا مدل بود و سلیقه او باعث شده است، شرکت تولید کننده لباسی که او در نشست جمهوری خواهان پوشیده بود همه این محصولش را به فروش برساند.

لباس همسر ترامپ نایاب شدبنا به اعلام شرکت تولید کننده این لباس تنها همین لباس به رنگ صورتی مانده که با قیمت ۱۰۸۵، هنوز فروش نرفته است.

سایت ال اعلام کرد این لباس که دو هزار دلار می ارزیده، توسط یک طراح صرب در لندن طراحی شده است.

لباس همسر ترامپ

یک سخنگوی خانم ترامپ گفته او این لباس را دید، خوشش آمد و خرید.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:52

محمد مایلی کهن سرمربی پیشین تیم ملی ایران هدایت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را در دست گرفت. مایلی کهن بعد از مذاکره با مدیران ملوان برای سرمربیگری این تیم با آنان به توافق رسید.

خبرگزاری تسنیم: محمد مایلی کهن سرمربی تیم فوتبال ملوان شد.

به گزارش سایت باشگاه ملوان، محمد مایلی کهن سرمربی پیشین تیم ملی ایران هدایت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را در دست گرفت. مایلی کهن بعد از مذاکره با مدیران ملوان برای سرمربیگری این تیم با آنان به توافق رسید.

به گزارش تسنیم، نادر عزت‌اللهی و فرهاد پورغلامی پیشتر از سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کرده بودند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:52

عناصر تروریستی با انتشار ویدئویی ادعا کردند که ساختمان «کنترل ترافیک» حلب را هدف قرار داده‌اند که در پی آن شمار زیادی از نیروهای نظامی سوری کشته شده‌اند.

خبرگزاری فارس: مناطق غربی حلب امروز پنجشنبه در معرض بمباران شدید گروههای تروریستی بود.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که این بمباران در مناطق «القصر البلدی» و میدان «سعد الله الجابری» بود که در پی آن دو نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن تأیید خبر فوق، هیچ اشاره ای به هدف قرار گرفتن ساختمان «کنترل ترافیک» حلب نکرد.

آنچه خود را «اتاق عملیات فتح حلب» می‌نامد، امروز ادعا کرد که ساختمان کنترل ترافیک حلب را هدف قرار داده است.

تروریست‌ها با انتشار تصاویری از درون یک تونل که بمب‌گذاری شده بود، گفتند که از طریق حفر تونل و جاسازی مواد منفجره، ساختمان را منفجر کرده‌اند.

عناصر تروریستی با انتشار ویدئویی مدعی شدند که در جریان این انفجار، دهها تن از نظامیان سوریه کشته و زخمی شدند.

حلب 

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:52

انفجار یک دستگاه تریلی در اتوبان قزوین - زنجان نزدیک به شهر تاکستان موجب مسدود شدن اتوبان شد.

خبرگزاری فارس: دقایقی قبل انفجار یک دستگاه تریلی که از اتوبان زنجان به سمت قزوین در حال حرکت بود در حومه شهر تاکستان موجب مسدود شدن مسیر اتوبان شد.

این کامیون بر اثر آتش‌سوزی لاستیک و گسترش آتش‌سوی دچار انفجار شده است.

در این حادثه که هیچ‌گونه آسیب جانی در پی نداشته مسیر اتوبان قزوین به سمت زنجان مسدود شد و مأموران امدادی در حال کمک‌رسانی به این حادثه هستند.

گفته می‌شود تریلی حامل مهمات بوده است.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:30

نخست وزیر عراق گفت که نیروهای ارتش این کشور برای آزاد سازی "موصل" آخرین دژ گروه تروریستی داعش حرکت کرده‌اند.

العالم: حیدر العبادی این مطلب را در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشکده پلیس بیان کرد و افزود: تروریسم به همان اندازه که از ما شکست می خورد، می کوشد فتنه، شورش، مشکل و بحران ایجاد کند، عراق و منطقه بلکه تمام جهان در معرض خطر این تروریسم هستند که باید جهت نابودسازی آن با یکدیگر همکاری نمود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: وجود باندهای جنایتکار سازمان یافته که اقدام به قتل، آدم ربایی و فساد می کنند، چالشی مضاعف برای عراق است که مقابله با آن، به تلاش زیاد نیاز دارد.

"خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق اخیرا تاکید کرده که تروریست های داعشی در برابر پیشروی ارتش عراق گریخته و به دنبال پناهگاه های دیگری هستند.

به گفته وی، دولت بغداد مصمم است که سال 2016 پایان کار این گروه در عراق باشد.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:30

رئیس‎جمهور سوریه تاکید کرد که کوتای ترکیه انعکاس بی‌ثباتی و درگیری در داخل ترکیه است، اما ما اشتباه آنان را تکرار نمی‌کنیم و درباره ماندن یا نماندن اردوغان اظهارنظر نمی‎کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس‎جمهور سوریه با تاکید بر اینکه یک انسجام واقعی بین طیف‎های سوری وجود دارد، اعلام کرد که این انسجام در طول تاریخ شکل گرفته است.

بشار اسد در گفتگو با خبرگزاری «پرنست لاتینا» کوبا افزود: عناصر تروریستی و همپیمانان آن در ایجاد تفرقه و چنددستگی میان مردم سوریه شکست خورده اند.

وی همچنین در ادامه به کودتای ترکیه اشاره کرد و گفت: این کودتا بی ثباتی و درگیری های داخلی ترکیه را نشان می دهد و مهمتر از خود کودتا، تدابیری است که اردوغان و دولت وی طی چند روز اخیر اتخاذ کرده است.

اسد افزود: اردوغان از کودتا برای اجرای طرح های افراطی خود که همان طرح اخوان المسلمین ترکیه است، استفاده می کند و این برای ترکیه و کشورهای همسایه آن از جمله سوریه خطرناک است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که غرب هیچ کشور مستقلی را نمی پذیرد و سوریه بهای استقلال خود را می دهد، اما در عین حال یک انسجام قوی بین سوریه و آمریکای لاتین در سطح سیاسی وجود دارد و آمریکای لاتین نمونه خوب و مهمی در جهان درباره چگونگی بازگشت ملت ها و دولت ها به استقلال خود هستند.

در حال تکمیل....

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:30

«مهرداد بابایی» اظهار کرد: عصر دیروز(چهارشنبه 30 تیرماه) در یکی از استخرهای منطقه اسلام‌آباد کرج ۱۷ نوجوان بر اثر استنشاق گاز کلر مسموم شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان از مسموم شدن ۱۷ نوجوان البرزی بر اثر استنشاق گاز کلر در یکی از استخرهای کرج خبر داد.

«مهرداد بابایی» اظهار کرد: عصر دیروز(چهارشنبه 30 تیرماه) در یکی از استخرهای منطقه اسلام‌آباد کرج ۱۷ نوجوان بر اثر استنشاق گاز کلر مسموم شدند.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این حادثه نیروهای اورژانس به سرعت به محل اعزام شدند.

بابایی خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی به این افراد یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: همه مسموم‌شدگان پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان باهنر انتقال داده شدند.

این مسئول یادآور شد: ۱۳نفر از این افراد به‌علت مسمومیت سطحی از بیمارستان مرخص شده‌اند و چهار نفر دیگر تا بهبود شرایط عمومی بدن بستری می‌مانند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:29

طسیاوش قاسمی گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی من بهتر شده اما دوباره باید برای مداوا به بیمارستان بروم.

سیاوش قاسمی، بازیگر سینما و تلویزیون که سریال «جایزه بزرگ» به کارگردانی مهران مدیری و چندین فیلم سینمایی همانند «آزاد راه» به کارگردانی عباس رافعی در کارنامه خود دارد، شنبه شب بعد از اجرای برنامه‌ای به نفع یک خیریه مورد ضرب و شتم افراد ناشناس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

سیاوش قاسمی بازیگر تلویزیون و مجری در خصوص جزئیات ضرب و شتم توسط افراد ناشناس گفت: آن شب اتفاق به طور ناگهانی فردی از پشت بی‌هوا ضربه‌ای را به گیج‌گاه من وارد کرد که این منجر به بی‌هوشی من شد.
 
وی افزود: پس از گذشت حدود چند دقیقه بی‌هوشی، ظاهرا شهردار، معاون شهردار و کلانتری آن منطقه حاضر شدند و زمانی که از فرد ضارب علت این امر را می‌خواستند او می‌خندید و ابراز خوشحالی می‌کرد.
 
قاسمی تصریح کرد: خوشبختانه دوربین مداربسته‌ای که در آن مکان وجود داشت تمام اتفاقات را ضبط کرد و این خود مدرک مهمی برای این اتفاق خواهد بود.
 
وی در خصوص وضعیت جسمانی خود عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت جسمانی من بهتر شده اما لکه‌ای روی مغزم افتاده که دوباره باید برای مداوا به بیمارستان بروم و معلوم نیست چه اتفاقی در پی آن رخ دهد.
 
این بازیگر ادامه داد: درست است که اتفاق ناگوار این چنینی برای من رخ داد، اما شاهد دو رویداد خوب و خوشحال کننده در آن مراسم هم بودیم، اول اینکه دیشب تعدادی از مسئولان و بچه‌های حاضر در آن مراسم خیریه، در برنامه دیگری که من اجرا داشتم با دسته گل به دیدنم آمدند و من را به عنوان سفیر شادی بیماری‌های هموفیلی و سرطانی، انتخاب کردند. اتفاق خوشایند بعدی این بود که از دیروز تا الان اکثر هنرمندان و خواننده‌ها با این بچه‌ها اعلام همراهی کردند و چند خیر بزرگ نیز همکاری خود را اعلام کردند و یکی از آنها که از خیرین ورامین بود حدود 100 میلیون تومان به این بخش اهدا کرد.
 
وی اظهار داشت: شاید قبل از این اتفاق از بیماری‌های هموفیلی اطلاعات کلی داشتم، اما پس از آن فهمیدم که این افراد با بیماری سختی دست و پنجه نرم می‌کنند و با وجود اینکه در شرایط دشواری به سر می‌برند، اما بسیار مهربان هستند. چنانچه در زمان اجرا و پس از اتفاقی که برای من افتاد من را بغل می‌کردند و به من عمو می‌گفتند و کاری می‌کردند که باعث شادیم شود.
 
قاسمی اظهار داشت: بعد از وارد شدن ضربه و بستری شدن در بیمارستان، فکر می‌کردم حدود دو ماه خانه‌نشین خواهم شد، اما واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد؟ فقط پس از 24 ساعت وقفه به اجرا ادامه دادم و از طرفی باید از هنرمندان عزیز که به طور حضوری و یا تلفنی نسبت به من محبت داشتند، تشکر کنم.
 
این بازیگر خاطرنشان کرد: از فردا شب به مدت دو ماه مجری جشنی هستم که درآمد و سود آن را به این بچه‌ها خواهم داد و با هماهنگی مسئولان این جشن بچه های هموفیلی و سرطانی را برای بازدید و شرکت در این جشن خواهم آورد.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:29

امیر تتلو عکسی با پیراهن تیم پرسپولیس در صفحه اینستاگرامی خود را منتشر کرد که واکنش کاربران را دنبال داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: امیر تتلو خواننده زیر زمینی این روز ها برای پیوستنش به تیم های لیگ برتری حواشی زیادی برای خود درست کرده است. او عکسی با پیراهن تیم پرسپولیس در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد که باعث شد تا واکنش بسیاری از کاربران به خصوص هواداران پرسپولیس را به دنبال داشته باشد.

او با انتشار عکس بالا نوشت:"خدايى هم بهم مياد اصلا من بيام تو زمين خيلى باحال ميشه همه چى". این پست باعث شد تا هواداران پرسپولیس نسبت به او واکنش نشان دهند.

کامنت ها 
کامنت ها 

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:29

روزنامه آمریکایی ضمن رد مخالفت‌ها با فروش هواپیما به ایران، تاکید کرد که عملی شدن قرارداد بوئینگ، سبب تقویت سیاسی رئیس‌جمهور ایران خواهد شد؛ موضوعی که وی به آن نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه پرتیراژ آمریکایی که از حامیان برجام است، در ادامه بحث‌ها در آمریکا درباره قرارداد فروش هواپیما بین بوئینگ و ایران، در سرمقاله‌ای به این موضوع پرداخته است.


نیویورک تایمز در این سرمقاله نوشته است: «کنگره (آمریکا) باید اجازه دهد که توافق بوئینگ به پیش برود».

چندی پیش بود که بوئینگ و ایران ایر، قراردادی 25 میلیارد دلاری برای فروش 80 هواپیما به ایران و همچنین لیزینگ 29 هواپیمای دیگر با طرف ایرانی امضاء کردند اما این قرارداد با مخالفت شدید بویژه جمهوریخواهان مواجه شده است.

جمهوریخواهان آمریکایی که اکثریت کنگره را در اختیار دارند، طرح ممنوعیت فروش هواپیما توسط بوئینگ به ایران را تصویب کردند.

پس از تصویب این طرح، مدیران شرکت بوئینگ گفتند که اگر اجازه فروش به این شرکت داده نشود، به دیگر هواپیماسازان اروپایی مانند ایرباس که قطعات آمریکایی استفاده می‌کنند هم نباید اجازه فروش داده شود.

این اظهارات و اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا در حالی انجام شده است که یکی از بندهای مربوط به تعهدات طرف مقابل در برجام، تعهد مبنی بر فروش هواپیما و قطعات به ایران است.

در سرمقاله امروز نیویورک تایمز آمده است: «قانونگذاران کنگره پیش از تعطیلات تابستانه خود، زمان یافتند تا چندین طرح را تصویب کنند؛ طرح‌هایی که می‌تواند توافق یک ساله هسته‌ای رئیس‌جمهور اوباما با ایران را که یکی از مهمترین دستاوردها در سالهای گذشته در حوزه امنیت جهانی است، به خطر اندازد».

روزنامه آمریکایی ادامه داد: «این اولین بار نیست که جمهوریخواهان تندرو و لابی متحدان خوب تامین مالی شده آنها، برای خراب کردن توافق (برجام) تلاش کرده‌اند».

در این سرمقاله با تاکید بر «پایبندی هر دو طرف» برجام به تعهداتشان، تصریح کرد: «با این وجود به نظر می‌رسد برای مجلس نمایندگان آمریکا که به ممنوعیت فروش 80 هواپیما و لیزینگ 29 هواپیمای دیگر توسط بوئینگ به ایران رای داد، این مسیر دلگرم‌کننده (در اجرای توافق برجام) اهمیت کمی داشته است».

هیات تحریریه روزنامه نیویورک تایمز در ادامه درباره اهمیت قرارداد بوئینگ و ایران تاکید کرد: «توافق می‌تواند یکی از مهمترین نتایج اقتصادی را به دنبال داشته باشد. می‌تواند آغازگر بزرگترین تبادل تجاری با ایران را از زمان پایان قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور از زمان انقلاب اسلامی سال 1979 باشد».

در ادامه سرمقاله آمده است: «این توافق (بوئینگ و ایران ایر) همچنین زمینه را برای تقویت سیاسی حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که به شدت به آن نیاز دارد، فراهم خواهد کرد؛ کسی که حامیان و رای دهندگانش درباره قول داده شده مبنی بر مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای، ناامید هستند. مزایایی که تاکنون عملی نشده است».

روزنامه آمریکایی در ادامه به اظهارنظرهای مخالفان فروش هواپیما به ایران در آمریکا و تاکید برخی از آنها بر احتمال بکارگیری از این هواپیماها برای کمک به سوریه و انتقال تجهیزات و نیرو پرداخت.

نیویورک تایمز ادعا کرد: «با توجه به رویه پیشین ایران ایر برای انتقال جنگجو و تسلیحات در مناطق مختلف خاورمیانه، دلایلی برای نگرانی وجود دارد اما همه هواپیماها و موتورهای آنها، دارای شماره شناسایی ویژه هستند و مقامات آمریکایی اطمینان دارند آنها و بوئینگ می‌توانند هواپیماها را ردیابی کنند».

سرمقاله روزنامه آمریکایی ادامه می‌دهد: «اگر ایران از هر هواپیمایی سوءاستفاده کند، مقامات آمریکایی و بوئینگ تاکید می‌کنند که از اجرای بقیه قرارداد و تحویل قطعات جلوگیری خواهد شد».

نیویورک تایمز همچنین به نقل از «مقامات» اینطور ادامه می‌دهد: «مقامات اعتقاد دارند ایرانی که اکنون خودش را فارغ از تحریم‌های هسته‌ای می‌یابد و قادر به تعامل بیشتر با اقتصاد بین‌المللی است، برای انجام اقدامی که سبب اعمال مجدد تحریم‌ها شود، تمایلی نخواهد داشت».

روزنامه آمریکایی می‌افزاید: «اینطور هم می‌شود استدلال کرد که زمانی که ایران هواپیماها را دریافت کرد، آقای روحانی و دیگر عناصر میانه‌روتر، برای دفاع از توافق (برجام) و عقب راندن تندروها در تهران که شبیه به تندروهای واشنگتن در تلاش برای به شکست کشاندن توافق هستند، در موقعیت قدرتمندتری قرار خواهند گرفت».

در پایان سرمقاله باز هم ادعاهای غربی‌ها و آمریکایی‌ها درباره رفتار ایران به ویژه برنامه دفاعی موشکی این کشور تکرار شده است.

نیویورک تایمز ادعا می‌کند: « این حرف درست است که رفتار ایران در دو جبهه، اقدام اخیرش در اعلام جرم کردن علیه سیامک نوازی بازرگان آمریکایی-ایرانی و آزمایش‌های موشکی بالستیکش، دو مثال از این است که برای بسیاری از آمریکایی‌ها اعتقاد به اینکه امکان آینده مثبت جدید برای دو کشور ممکن است را مشکل می‌کند. با این وجود، توافق هسته‌ای با توقف برنامه خطرناک و ثبات زدای هسته‌ای ایران، ارزش خود را ثابت کرده است. آمریکا برای اینکه توافق عملی و موثر باشد، مسئولیت دارد».

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 257 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:29

خبرگزاری تسنیم: علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره و اعضای اتاق اصناف استان قم، با اشاره به مشکلات حساس کشور در مقطع کنونی اظهار داشت: بازاریان و اصناف قم دارای شأن و منزلت خاصی در استان، شهرها و استان‌های اطراف هستند و از نظر فرهنگی بازاریان قم از افراد انقلابی و بابصیرت محسوب می‌شوند.

وی با بیان "کشور مقاطع سختی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در دالان بعد از آن هستیم"، خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن دید با راه‌اندازی جنگ سرد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، با روش‌های مختلف دیگری مانند تحریم‌ها، سعی در به‌زانو درآوردن ملت و دورکردن آنها از انقلاب بود که مردم با ایستادگی این نقشه آنها را هم خنثی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه طرف مقابل می‌گوید تحریم‌ها منجر به مذاکرات شد، به‌نوعی لفاظی است آنها وقتی نتوانستند در این مسیر به توفیق برسند راهی جز مذاکره نیافتند و مذاکرات به‌درخواست آنها انجام می‌شد.

لاریجانی با ابراز "بعد از آنکه غربی‌ها در مسیر اعمال تحریم‌ها به موفقیت نرسیدند راهی را برای مذاکره با جمهوری اسلامی باز کردند و شاهد بودیم که آنها بارها و به‌کرّات درخواست مذاکره با کشورمان را مطرح کردند و حتی در این مسیر رئیس جمهور آمریکا در 2 نامه درخواست برای مذاکرات را مطرح کرد"، عنوان کرد: هدف ما این بود که در کنار داشتن مسائل هسته‌ای، حرکت، توسعه و تحقیق؛ تحریم‌ها برداشته شود چراکه تحریم‌ها در حال فشار به مردم بود.

رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه ایران بعد از مذاکرات به تمام تعهدات خود پایبند بود، ادامه داد: گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل نیز تأییدی بر عملکرد ما است اما وقتی می‌خواست به این موضوع اعتراف کند که ایران دقیقاً به تعهداتش عمل کرده دچار لکنت زبان شد.

وی افزود: درست است که بعد از مذاکرات فروش نفت از 1 میلیون بشکه به 2 میلیون رسیده و این کمک به توسعه کشور است اما اصل مسئله برداشتن تحریم‌ها بود که هنوز کامل نشده است.

لاریجانی با انتقاد از عملکرد طرف غربی در اجرای تعهدات بیان کرد: طرف مقابل بانک‌های درجه 3 و 4 خود را برای همکاری با ایران آزاد گذاشته اما بانک‌های اصلی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هراس دارند علاوه بر آن غربی‌ها هر روز شیطنت جدیدی نشان می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات دستگاه قانون‌گذاری آمریکا در تصویب طرح‌های ضدایرانی با روح توافق هسته‌ای ناسازگار است، اظهار داشت: تاکنون حدود 52 قطعنامه و طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که 3 طرح در این میان به نتیجه رسیده است، البته کاخ سفید اعلام کرده که این تحریم‌ها را وتو می‌کند اما اقدامات کنگره و سنای آمریکا در تصویب تحریم فشار روانی را بر کشورهای دنیا وارد می‌کند تا آنها از سرمایه‌گذاری در کشورمان اجتناب کنند.

 وی ادامه داد: این اقدامات برای این است که بخش‌های مهم نتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و فضایی به‌وجود آورند که شرکت‌های بزرگ پذیرای ریسک سرمایه‌گذاری در کشور نباشند و این موضوع خلاف تعهدات آنها است.

لاریجانی با اشاره به وعده‌های طرف غربی افزود: آنها گفته بودند مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند اما نه‌تنها این کار را انجام ندادند بلکه سنگ‌اندازی هم می‌کنند، ما باید مقابله‌به‌مثل کنیم و سنگ آنها را با سنگ پاسخ دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید فضای کسب‌وکار در کشور بهبود یابد و شغل برای مردم ایجاد شود تصریح کرد: ما با دو نوع تحریم داخلی و خارجی مواجه هستیم که در تحریم‌های درونی بخش‌های اداری کشور باید کمک کنند و در شرایط رکود نباید فشار بیاورند.

لاریجانی تصریح کرد: کشور باید براساس قانون با مالیات اداره شود ولی وقتی آبادانی نیست و رکود در کشور حکم‌فرماست، چرا آن‌قدر مالیات اخذ می‌شود؟ مالیات گرفتن هم حدی دارد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه امور اداری باید در خدمت مردم قرار گیرد نه اینکه مزاحمت ایجاد کند، گفت: بزرگی دولت به مشکل تبدیل شده که هرچه به آن اعتبار تزریق می‌شود، پر نمی‌شود از همین رو باید دولت کوچک شود.

وی با بیان اینکه اعتماد به اتحادیه‌ها، صنوف و مردم می‌تواند در پیشبرد کارها مؤثر باشد از همین رو باید سازوکاری در برنامه ششم به وجود آید که تحولی جدی در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید با جان و دل مردم و همراه با رونق تولید و صادرات باشد و تولید از حالت دولتی خارج شود.

لاریجانی با ابراز اینکه دولت باید کوچک‌سازی و چابک‌سازی شود، ازهمین‌رو باید یک‌بار دیگر اصل 44 که بد اجرا شد، اجرایی و کارها به مردم واگذار و اداره شود، گفت: در کمیسیون  تلفیق گفته شده اصل 44 در برنامه ششم لحاظ شود و در این برنامه بخشی از آمایش سرزمینی در سطح استانی اجرا و اولویت استانی در برنامه ششم اعمال شود.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:29

کدام تیم بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته است؟

استقلال
پرسپولیس
تراکتور سازی
سپاهان

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:29

خبرگزاری فارس: یک روزنامه پرتیراژ آمریکایی که از حامیان برجام است، در ادامه بحث‌ها در آمریکا درباره قرارداد فروش هواپیما بین بوئینگ و ایران، در سرمقاله‌ای به این موضوع پرداخته است.

نیویورک تایمز در این سرمقاله نوشته است: «کنگره (آمریکا) باید اجازه دهد که توافق بوئینگ به پیش برود».

چندی پیش بود که بوئینگ و ایران ایر، قراردادی 25 میلیارد دلاری برای فروش 80 هواپیما به ایران و همچنین لیزینگ 29 هواپیمای دیگر با طرف ایرانی امضاء کردند اما این قرارداد با مخالفت شدید بویژه جمهوریخواهان مواجه شده است.

جمهوریخواهان آمریکایی که اکثریت کنگره را در اختیار دارند، طرح ممنوعیت فروش هواپیما توسط بوئینگ به ایران را تصویب کردند.

پس از تصویب این طرح، مدیران شرکت بوئینگ گفتند که اگر اجازه فروش به این شرکت داده نشود، به دیگر هواپیماسازان اروپایی مانند ایرباس که قطعات آمریکایی استفاده می‌کنند هم نباید اجازه فروش داده شود (جزئیات بیشتر).

این اظهارات و اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا در حالی انجام شده است که یکی از بندهای مربوط به تعهدات طرف مقابل در برجام، تعهد مبنی بر فروش هواپیما و قطعات به ایران است.

در سرمقاله امروز نیویورک تایمز آمده است: «قانونگذاران کنگره پیش از تعطیلات تابستانه خود، زمان یافتند تا چندین طرح را تصویب کنند؛ طرح‌هایی که می‌تواند توافق یک ساله هسته‌ای رئیس‌جمهور اوباما با ایران را که یکی از مهمترین دستاوردها در سالهای گذشته در حوزه امنیت جهانی است، به خطر اندازد».

روزنامه آمریکایی ادامه داد: «این اولین بار نیست که جمهوریخواهان تندرو و لابی متحدان خوب تامین مالی شده آنها، برای خراب کردن توافق (برجام) تلاش کرده‌اند».

در این سرمقاله با تاکید بر «پایبندی هر دو طرف» برجام به تعهداتشان، تصریح کرد: «با این وجود به نظر می‌رسد برای مجلس نمایندگان آمریکا که به ممنوعیت فروش 80 هواپیما و لیزینگ 29 هواپیمای دیگر توسط بوئینگ به ایران رای داد، این مسیر دلگرم‌کننده (در اجرای توافق برجام) اهمیت کمی داشته است».

هیات تحریریه روزنامه نیویورک تایمز در ادامه درباره اهمیت قرارداد بوئینگ و ایران تاکید کرد: «توافق می‌تواند یکی از مهمترین نتایج اقتصادی را به دنبال داشته باشد. می‌تواند آغازگر بزرگترین تبادل تجاری با ایران را از زمان پایان قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور از زمان انقلاب اسلامی سال 1979 باشد».

در ادامه سرمقاله آمده است: «این توافق (بوئینگ و ایران ایر) همچنین زمینه را برای تقویت سیاسی حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که به شدت به آن نیاز دارد، فراهم خواهد کرد؛ کسی که حامیان و رای دهندگانش درباره قول داده شده مبنی بر مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای، ناامید هستند. مزایایی که تاکنون عملی نشده است».

روزنامه آمریکایی در ادامه به اظهارنظرهای مخالفان فروش هواپیما به ایران در آمریکا و تاکید برخی از آنها بر احتمال بکارگیری از این هواپیماها برای کمک به سوریه و انتقال تجهیزات و نیرو پرداخت.

نیویورک تایمز ادعا کرد: «با توجه به رویه پیشین ایران ایر برای انتقال جنگجو و تسلیحات در مناطق مختلف خاورمیانه، دلایلی برای نگرانی وجود دارد اما همه هواپیماها و موتورهای آنها، دارای شماره شناسایی ویژه هستند و مقامات آمریکایی اطمینان دارند آنها و بوئینگ می‌توانند هواپیماها را ردیابی کنند».

سرمقاله روزنامه آمریکایی ادامه می‌دهد: «اگر ایران از هر هواپیمایی سوءاستفاده کند، مقامات آمریکایی و بوئینگ تاکید می‌کنند که از اجرای بقیه قرارداد و تحویل قطعات جلوگیری خواهد شد».

نیویورک تایمز همچنین به نقل از «مقامات» اینطور ادامه می‌دهد: «مقامات اعتقاد دارند ایرانی که اکنون خودش را فارغ از تحریم‌های هسته‌ای می‌یابد و قادر به تعامل بیشتر با اقتصاد بین‌المللی است، برای انجام اقدامی که سبب اعمال مجدد تحریم‌ها شود، تمایلی نخواهد داشت».

روزنامه آمریکایی می‌افزاید: «اینطور هم می‌شود استدلال کرد که زمانی که ایران هواپیماها را دریافت کرد، آقای روحانی و دیگر عناصر میانه‌روتر، برای دفاع از توافق (برجام) و عقب راندن تندروها در تهران که شبیه به تندروهای واشنگتن در تلاش برای به شکست کشاندن توافق هستند، در موقعیت قدرتمندتری قرار خواهند گرفت».

در پایان سرمقاله باز هم ادعاهای غربی‌ها و آمریکایی‌ها درباره رفتار ایران به ویژه برنامه دفاعی موشکی این کشور تکرار شده است.

نیویورک تایمز ادعا می‌کند: « این حرف درست است که رفتار ایران در دو جبهه، اقدام اخیرش در اعلام جرم کردن علیه سیامک نوازی بازرگان آمریکایی-ایرانی و آزمایش‌های موشکی بالستیکش، دو مثال از این است که برای بسیاری از آمریکایی‌ها اعتقاد به اینکه امکان آینده مثبت جدید برای دو کشور ممکن است را مشکل می‌کند. با این وجود، توافق هسته‌ای با توقف برنامه خطرناک و ثبات زدای هسته‌ای ایران، ارزش خود را ثابت کرده است. آمریکا برای اینکه توافق عملی و موثر باشد، مسئولیت دارد».

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 152 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:11

فرماندار سیمرغ از کشف ۱.۵ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری خبرداد و گفت: در این راستا ۷۲ نفر دستگیر و یک مزرعه ۵۰ هزار بوته‌ای خشخاش کشف شد.

خبرگزای مهر: فرج الله یدالله پور بعدازظهر پنجشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قائمشهر ادامه داد: چهار مرکز متادن درمانی ۴۴۸ نفر را در شهرستان سیمرغ تحت پوشش دارد و در مرکز بهزیستی این شهرستان هم، ۱۱۴ نفر تحت درمان ترک اعتیاد قرار دارند.

ایمان پویامهر، معاون فرماندار قائم‌شهر با اشاره به نبود مراکز آلوده در این شهرستان، گفت: یک مرکز و سه مرکز مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر شهرستان، فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر در شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: ۸۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال گذشته و ۱۹۰ کیلوگرم در چهارماهه سال جاری کشف و تعداد یکهزارو ۲۱۶ نفر در سال گذشته و ۸۹۲ نفر در سال جاری دستگیر شدند.

پویامهر از تشکیل کمپین مشاوره در شهرستان خبر داد و افزود: این کمپین در حوزه پیشگیری از اعتیاد، و ارتقای مهارت‌های زندگی و مشاوره به خانواده‌ها با همکاری نیروی انتظامی، سپاه، مرکز بهداشت، دادگستری و شبکه بهداشت تشکیل‌شده است.

وی عنوان کرد: در هفته بهزیستی، اولین پایگاه سلامت و روان در قائم‌شهر به بهره‌برداری رسید و به‌زودی دومین مرکز هم افتتاح خواهد شد.

منصوریان فرماندار سوادکوه شمالی، بابیان اینکه این شهرستان کمترین سرانه ابتلا به اعتیاد رادار است، اظهار کرد: با اقدامات مؤثر پیشگیرانه توانستیم ۹۷ درصد جامعه سوادکوه شمالی را از گزند اعتیاد حفظ کنیم.

وی بابیان اینکه ۵۰ درصد از بهبودیافتگان مقاوم‌سازی شدند، گفت: در سال جاری ۱۲۴ نفر در امر مواد مخدر دستگیر و ۲۶۵ مفر در دو اردوگاه بازپروری این شهرستان از دام اعتیاد بهبود یافتند.

در ادامه این نشست، فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به وجود هشت مرکز فعال ترک اعتیاد و دو سمن، گفت: در سال گذشته ۱۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و در سال جاری ۶۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سوادکوه، کشف و ۲۹۴ نفر هم دستگیر شدند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:11

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری خراسان رضوی اظهار کرد: اگر امنیت اقتصادی در کشوری نباشد سرمایه گذاری برای افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،  وی با اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی ادامه داد: در کشوری که جنگ و دعوا حاکم باشد سرمایه نیز استقرار نمی یابد و امروز امنیت حاکم در جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: این امنیت بی‌بدیل نتیجه هم افزایی، همراهی و همدلی وزارت اطلاعات، دستگاه‌های امنیتی و نهادهای بالادستی است و موجب شده امروز بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در ایران داشته باشند.

وی افزود: باید این امنیت را حفظ کرده و احساس امنیت را در کشور و مردم تقویت کنیم، اقتصادی می تواند پویا و بالنده باشد که سالم بوده و در صدور مجوزها و موافقت اصولی این سلامت محسوس بوده و کارکردهای مالیاتی، بانکی و خدمات اداری از سلامت کامل برخوردار باشند.

علوی ادامه داد: هیچ‌یک از این دو اصل را نمی توان فدای دیگری کرد، چنانکه سلامت اقتصادی را نباید به بهای حفظ امینت اقتصادی مخدوش نمود همانطور هم نمی‌توان به بهانه حفظ امنیت به سلامت اقتصادی آسیب زد.

وی با بیان اینکه در این میان برخورد با سرمایه گذاران متخلف بگونه ای باشد که امنیت سرمایه گذاری مخدوش نشود، اظهار کرد: دولت مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی خود قرار داده و بدین منظور ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را با مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری تشکیل داده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در این راستا مبارزه هوشمندانه با فساد به‌گونه‌ای که سلامت اقتصادی را محقق کند و احساس امنیت اقتصادی را به خطر نیاندازد، پیگیری می شود.

حجت الاسلام علوی گفت: برخورد با فساد باید با نگاه به منافع و مصالح ملی انجام شود، این مبارزه باید ملی و با مشارکت جدی همه قوا به صورت حرکت حساب شده و عقلایی انجام شود تا در جامعه فسادزدایی صورت گیرد و نباید اجازه داد این مبارزه تبدیل به ابزاری برای دعواهای سیاسی و جناحی شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئله حقوقهای نامتعارف چیزی نیست که کسی از آن دفاع کرده باشد، گفت: باید با رعایت اخلاق و صداقت در هر عرصه ای شرایط بگونه‌ای فراهم شود که امید در مردم افزایش یابد و حضور و مشارکت آنان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گسترده شود زیرا تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

وزیر اطلاعات در ادامه به اهمیت و خطیر بودن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: شکر نعمت قرارگیری در مقام این جامعه خدمت به مردم در چارچوب آن مسئولیت است.

حجت الاسلام علوی افزود: این موقعیت‌ها وسیله آزمون است، باید خود را ارزیابی کنیم چگونه این امانت را حفظ و امانت‌داری کردیم زیرا این مسئولیت‌ها برای خدمات به مردم است و در این خدمت رعایت اخلاق، صداقت، سلامت و نیز چارچوبهای شرعی از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

وی ارزشهای اخلاقی را بسترساز توسعه توصیف و بیان کرد: برای هیچ هدفی نباید از مسیر غیراخلاقی گذر کرد.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:11

وزیر بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پزشکی کیارستمی گفت: هیچ اظهار نظر شخصی در مورد پرونده ایشان نخواهم کرد و به اساتید و اعضایی که برای بررسی این پرونده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب شده اند، اعتماد کامل دارم

خبرگزاری فارس: سید حسن هاشمی در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار داشت: نظارت کارشناسی شده نمایندگان در ادامه اجرای طرح تحول سلامت به ویژه در رعایت حقوق مردم و عدالت در دسترسی به خدمات حوزه سلامت اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به فرصت مغتنم پیش آمده برای نزدیک کردن نظرات وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسات مشترک می تواند به کامل تر شدن اطلاعات نمایندگان کمیسیون و نقد آنها بر اجرای بهتر طرح تحول سلامت منجر شود.

هاشمی با بیان اینکه در این جلسه بحث و تبادل نظر کاملی در مورد طرح تحول انجام نشد، از برگزاری حداقل دو جلسه مشترک دیگر در حوزه های بهداشت، آموزش پزشکی، منابع و نیروی انسانی با این کمیسیون خبر داد و گفت: در اولین جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه دارو و درمان وزارت بهداشت ارائه شد و حداقل دو سه ماه زمان خواهد برد تا برنامه ها و مشکلات خودمان را با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در میان بگذاریم و از نقدها و نظرات آنها آگاهی یابیم.

وزیر بهداشت در خصوص آخرین وضعیت پرونده پزشکی زنده یاد کیارستمی نیز اظهار داشت: در این جلسه زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده دادند اما تا زمان گزارش کمیته فنی بررسی کننده باید صبوری کرد.

هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ اظهار نظر شخصی در مورد پرونده ایشان نخواهم کرد و به اساتید و اعضایی که برای بررسی این پرونده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب شده اند، اعتماد کامل دارم چراکه آنها عالمانه، منصفانه و شجاعانه رای خود را اعلام خواهند کرد و هیچ مصلحتی بالاتر از حق و حقیقتی که در این پرونده وجود دارد، نیست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اعضای کمیته بررسی پرونده پزشکی حق و حقوق زنده یاد کیارستمی، جامعه هنری و علاقه مندان به ایشان در سراسر جهان را در نظر می گیرند و افراد این کمیسیون به قدری از نظر علمی برجسته و از نظر اخلاقی منزه و شجاع هستند که تمام افرادی که به قانون تمکین می کنند، رای آنها را می پذیرند.

هاشمی در خصوص رای نیاوردن اصلاحیه بودجه 95 در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت: متاسفیم که این اصلاحیه رای نیاورده اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید تلاش بیشتری کند تا نظرات نمایندگان و اصلاحات مورد نظر انجام شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بعید می دانم که نمایندگان مجلس در مورد بخشی از اصلاحیه که پیشنهاد دولت برای کسری اعتبارات بیمه ها بود ه است مخالفتی داشته باشند. باید کسری اعتبارات بیمه سلامت در سنوات گذشته دیده می شد که این امر در نظر گرفته نشده بود و ارائه این اصلاحیه نشان می دهد که هم مجلس و هم دولت این کسری اعتباری را که در بودجه سال 95 منظور نشده بود را قبول دارند بنابراین لازم است تا برای این کسری اعتبارات منابعی را پیش بینی کنند.

هاشمی پیشنهاد دولت برای کسری اعتبارات بیمه ها را فروش اوراق مشارکت عنوان کرد و افزود: تصور نمی کنم که نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به این بخش از پیشنهاد رای نداده باشند و ممکن است در دو بخش دیگر مخالفت هایی بوده و نمایندگان نظراتی داشته اند و دولت باید تلاش کند تا نظرات نمایندگان را به نحوی جلب کند که وقتی در صحن مجلس مطرح می شود با اکثریت آرا تصویب شود.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:22

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری شب گذشته در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه دولت نمی تواند نسبت به سرنوشت واحدهای تولیدی بی تفاوت باشد گفت: احیاء بخش تولید کشور یک موضوع ملی به معنای واقعی کلمه است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه از سوی مدیران عامل بانکها در خصوص روند بررسی پرونده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط راکد و نیمه فعال و ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی این واحدها گفت: عملکرد بانکها در این زمینه مثبت بوده که باید از آنها قدردانی کنیم.

جهانگیری راه اندازی بخش تولید و اقتصاد کشور را در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» موضوعی بسیار پُراهمیت دانست و گفت: دولت متعهد شده است در سال جاری تولید کشور را راه اندازی کند و انتظار ما از بانکهای عامل و همه بخش ها این است که همه توان و تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور از بانکهای عامل خواست در راستای بررسی سریعتر پرونده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط راکد و نیمه فعال که به تسهیلات و سرمایه در گردش نیاز دارند، هر بانک یک هدفگذاری کمی برای خود تعیین کند و متعهد شود که در هر ماه تسهیلات لازم را در اختیار تعداد مشخصی از واحدهای تولیدی استان های مختلف کشور قرار دهد تا بدین ترتیب ظرف چند ماه آینده شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور باشیم.

وی افزود: انتظار ما این است که در پایان سال تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد که به کمک نظام بانکی مجدداً احیا شده اند، فراتر از انتظارات باشد و خواسته های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در خصوص ایجاد رونق تولید و رشد اقتصادی کشور محقق شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به گزارش های دریافتی و براساس بازدیدهایی که از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در چند ماه اخیر داشته ام، استنباط من این است که برخلاف آنچه برخی افراد می گویند، تولید و صنعت کشور متوقف نیست و بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیت مناسب در حال کار و فعالیت هستند.

وی افزود: متاسفانه گاهی اطلاع رسانی درباره کارهای سازنده و خوبی که انجام می دهیم، آنطور که باید صورت نمی گیرد و در مقابل، برخی افراد و رسانه ها، ضعف های دولت را برجسته کرده و به صورت چند برابر جلوه می دهند که لازم است در این خصوص دقت و تمرکز بیشتری به خرج دهیم تا مردم از اقدامات مثبت و سازنده دولت آگاه شوند.

جهانگیری گفت: با توجه به شناختی که از صنعت کشور دارم و با در نظر گرفتن گزارش های دریافت شده و بازدیدهایی که طی چند ماه اخیر از واحدهای تولیدی داشته ام، معتقد هستم که تولید کشور حتماً راه اندازی خواهد شد و دغدغه تولید و اشتغال کشور تا حد زیادی مرتفع می شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نمی توانیم نسبت به سرنوشت واحدهای تولیدی که به دلیل شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده اند بی تفاوت باشیم تصریح کرد: ضرورت راه اندازی و احیاء بخش تولید کشور یک موضوع ملی به معنای واقعی کلمه است و انتظار داریم همه مدیران و مسئولین با جدیت به این موضوع بپردازند زیرا باور ما این است که همگی در یک کشتی نشسته ایم و باید این کشتی را با کمک یکدیگر به حرکت درآوریم.

وی ب اقدردانی مجدد از عملکرد نظام بانکی برای راه اندازی تولید خاطرنشان کرد: اینکه علیه نظام بانکی فضاسازی منفی ایجاد شود درست نیست زیرا بانکها از مظلومترین بخش ها هستند و در عین حال بیشترین مسئولیت را در تامین مالی برای اقتصاد کشور برعهده دارند و این طبیعی است که وقتی یک بخش دارای اهمیت فراوانی در اقتصاد باشد، از طرف همه بخش ها مورد انتقاد قرار گیرد.

در این جلسه که وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانکها نیز حضور داشتند، نعمت زاده گزارشی از عملکرد اجرای طرح رونق تولید ارائه کرد و به تشریح مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به ارائه گزارشی آماری از تعداد پرونده هایی که توسط کارگروه های استانی رفع موانع تولید به بانکهای عامل ارسال شده، ارائه کرد و گفت: گروه هایی برای نظارت مشخص شده اند تا بررسی کنند که تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی نیازمند، در چه مسیری هزینه می شود تا منجر به راه اندازی تولید و اشتغال شود. وی همچنین مشکلات و موانع موجود در روند رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را مطرح کرد و پیشنهاداتی نیز برای حل این مشکلات ارائه کرد.

در ادامه این نشست وزیر کشور نیز گزارشی از برگزاری جلسه ای با بانکها برای بررسی مسائل و پیشنهادات در جهت حل مشکلات پیش روی ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه کرد.
رئیس کل بانک مرکزی هم در این نشست با تاکید براینکه در نظام بانکی برای تحقق اهداف اقتصادی در سال ۹۵ احساس مسئولیت فراوانی وجود دارد، گفت: در نظام بانکی عزمی جدی ایجاد شده تا رسالت واقعی خود در جهت تحرک بخشیدن به اقتصاد و تولید کشور را انجام دهند.

سیف اظهارداشت: نظام بانکی جهت گیری دولت برای تحرک بخشی به اقتصاد و راه اندازی تولید را به خوبی درک کرده و برای همراهی با برنامه های دولت کاملا مصمم است. وی با یادآوری اینکه بانکهای خصوصی در سالهای گذشته نقش چندانی در سیاست های دولت بر عهده نداشتند گفت: با سیاست‌گذاری های صورت گرفته در نظام بانکی، ظرف یکی دو سال اخیر بانکهای خصوصی به صحنه آمده اند و در راستای اجرای برنامه های دولت گام های موثری برداشته اند.

در ادامه این جلسه مدیران عامل بانکها نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و عملکرد خود در رابطه با رونق و فعال سازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ارائه کردند و از اهتمام ویژه نظام بانکی کشور برای تحقق اهداف دولت در مسیر راه اندازی تولید و رونق اقتصادی خبر دادند.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:22

اولین عکس های تصادف بهادر مولایی ملی پوش وزنه برداری کشورمان پس از تصادفی که منجر به مصدومیت جدی وی و البته فوت پدربزرگش شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان: اولین عکس های تصادف بهادر مولایی ملی پوش وزنه برداری کشورمان پس از تصادفی که منجر به مصدومیت جدی وی و البته فوت پدربزرگش شد.

بهادر مولایی 
بهادر مولایی  

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:22

خبرگزاری مهر: از فوریه سال ۲۰۱۱ که انقلاب مردمی بحرین آغاز شد، همواره شاهد سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه انقلابیون بوده و هستیم. رژیم آل خلیفه در طول این مدت ثابت که هیچ ارزشی برای اصولی همچون «آزادی بیان» قائل نیست. انقلابیون بحرینی که اغلب آنها را شیعیان تشکیل می دهند همواره به اشکال مختلف از سوی رژیم آل خلیفه مورد تعرض قرار گرفته اند؛ گاهی از طریق سلب تابعیت و گاهی نیز از طریق سلب گسترده حقوق شهروندی از آنها.

با تمام این‌ها، انقلاب بحرین علی رغم تمامی موانعی که بر سر راه آن بود، به مسیر خود ادامه داد تا اینکه ۶ ساله شد. ورود انقلاب بحرین به ششمین سال آن با تشدید سرکوب‌های رژیم آل خلیفه همراه شد. طی چند ماه اخیر مقامات آل خلیفه اقدامات متعددی را علیه انقلابیون بحرینی و در رأس آنها احزاب و جریان های سیاسی انقلابی انجام دادند که از جمله مهمترین آنها می توان به تشدید محکومیت حبس «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق از ۴ به ۹ سال، سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» و «انحلال جمعیت الوفاق» اشاره کرد.

از زمانی که رژیم آل خلیفه در اقدامی ضد حقوق بشری دست به سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین زد، تحولات سیاسی در این کشور وارد مرحله جدیدی شد به طوریکه عتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه بیش از پیش تشدید شده است. مهم‌ترین عاملی که رژیم آل خلیفه را به برخورد ضربتی با انقلابیون واداشته، تداوم انقلاب بحرین است؛ انقلابی که رشد بیش از پیش ریشه‌های آن بزرگترین خطر برای رژیم آل خلیفه محسوب می شود.

در این میان، ویژگی اصلی و اساسی انقلاب بحرین، «مسالمت آمیز» بودن آن است. طی سال های اخیر مردم بحرین کوچکترین اقدامی علیه امنیت ملی این کشور صورت نداده اند. در هیچیک از تحرکات ضد دولتی آنها حمله به اماکن عمومی و مؤسسات دولتی مشاهده نشده است. نیروهای امنیتی آل خلیفه تاکنون هدف کوچکترین تعرضی از سوی انقلابیون قرار نگرفته اند. حتی اعزام نیروهای امنیتی رژیم آل سعود برای نجات آل خلیفه به بحرین هم موجب نشد تا مردم این کشور از مسیر مسالمت آمیز انقلاب خود دست کشیده و روی به اقدامات خشونت آمیز بیاورند.

هرچند رژیم آل خلیفه طی سالهای گذشته از هیچ تلاشی ـ در عرصه های مختلف ـ برای سرکوب مردم بحرین فروگذار نکرده است، اما «مسالمت آمیز» بودن خیزش مردمی در بحرین تاکنون موجب شده تا این رژیم بهانه کافی برای انجام سلسله اقدامات سرکوبگرانه گسترده علیه بحرینی ها نداشته باشد. درست به همین دلیل است که این رژیم از یک ماه گذشته تاکنون تمام تلاش خود را برای منحرف کردن مسیر انقلاب مردمی بحرین از «مسالمت آمیز» بودن به «خشونت گرایی» به کار بسته است تا بدین ترتیب بهانه کافی برای سرکوب گسترده آنها داشته باشد.

رژیم آل خلیفه در صدد است تا از طریق لبریز کردن خشم و کینه مردم بحرین، آنها را به مقابله خشونت آمیز با خود بکشاند تا از یک سو انقلابیون را به عنوان افرادی خشونت‌طلب و افراطی به افکار عمومی منطقه و جهان معرفی کنند و از سوی دیگر، از شدت برخی فشارهای نهادهای حقوق بشری بین المللی بر خود به دلیل سرکوب مردم بکاهد؛ نهادهایی که همواره گزارش های متعددی را در خصوص نقض گسترده حقوق بشر در بحرین توسط رژیم آل خلیفه منتشر کرده و می کنند.

رژیم آل خلیفه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود علیه بحرینی‌ها شب گذشته به صورت گسترده به منطقه «الدراز» یورش بردند؛ جایی که بحرینی‌ها به منظور اعلام همبستگی با «شیخ عیسی قاسم» دست به تحصن زده بودند. نیروهای امنیتی این رژیم همچنین منزل رهبر شیعیان بحرین را هدف قرار دادند. این اقدامات در حالی بود که کوچکترین خطر امنیتی از سوی مردم بحرین، رژیم آل خلیفه را تهدید نمی کرد. با این حال، آل خلیفه همچنان به استراتژی خود برای لبریز کردن صبر ملت بحرین اصرار می ورزد.

در این میان، به نظر می رسد که عربستان سعودی نقش گسترده ای در تحولات اخیر بحرین ایفا می کند. حتی منابع رسانه ای اعلام کردند که همزمان با آغاز موج گسترده سرکوب خیزش مردمی بحرین در منطقه الدراز، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در کشور مراکش دیدار و گفتگو کرده است. بدون شک همزمانی تحولات اخیر بحرین با دیدار صورت گرفته نمی تواند به صورت اتفاقی رخ داده باشد.

حتی در مسأله سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین توسط آل خلیفه نیز شاهد نقش آفرینی رژیم سعودی بودیم. در همین ارتباط، «قاسم الأعرجی» رئیس فراکسیون «بَدر» در پارلمان عراق ضمن محکومیت اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» گفته بود: «سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم پس از دستور مستقیم مقامات رژیم سعودی انجام شد».

پر واضح است که رژیم سعودی از سرکوب شیعیان در بحرین بهره می‌برد و اگر اینچنین نبود، هیچگاه شاهد حضور گسترده نظامیان این رژیم در بحرین برای سرکوب مردم بی‌گناه نبودیم.  در حال حاضر عربستان سعودی در حال سرکوب شیعیان ساکن مناطق شرقی کشور خود است و هرگونه اقدام سرکوبگرانه علیه آنها برای ممانعت از ایجاد انتفاضه در کشور را به کار گرفته و می‌گیرد. در ادامه همین سیاست سرکوبگرانه است که سعودیها انقلاب مردم بحرین را نیز هدف قرار دادند تا بدین ترتیب زبانه‌های آتش این انقلاب به مناطق شرقی عربستان کشیده نشود.

در این میان، مردم بحرین از حمایت سازمان ملل متحد و جامعه جهانی نیز برخوردار نیستند. «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا انحلال جمعیت «الوفاق» بحرین را محکوم کرده اما هیچ اشاره ای به اقدامات سرکوبگرانه بی سابقه رژیم آل خلیفه علیه انقلابیون نکرده است. سازمان عفو بین الملل نیز با وجود صدور بیانیه ای در محکومیت انحلال جمعیت «الوفاق»، از کنار مسأله سرکوب معترضان بحرینی به سادگی عبور کرده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های عربی نیز که اکثر آنها وابسته به کانون های قدرت و ثروت در خاندان سعودی هستند، وقایع و تحولات بحرین را یا سانسور می کنند و یا آنها را وارونه جلوه می دهند. بر همین اساس، آنچه که از شدت اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه مردم درز کرده تنها گوشه ای از واقعیت کنونی در بحرین بوده و تمام آن نیست. از این روی، عدم برخورداری بحرینی ها از حمایت جامعه جهانی و سانسور رسانه ای اخبار و تحولات این کشور که در واقع با هدف سرپوش نهادن بر جنایت های آل خلیفه صورت می گیرد، بر مظلومیت آنها (مردم بحرین) افزوده است.

در هر صورت، در حال حاضر خطر به شدت «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین را تهدید می کند و بیم آن می رود که مقامات آل خلیفه با القاءات رژیم سعودی دست به حماقت زده و در نهایت «شیخ عیسی قاسم» به سرنوشتی همچون سرنوشت «شیخ نمر النمر» دچار شود. مردم بحرین که امروز بیش از دیگران به این خطر بزرگ پی برده اند، قصد ندارد از کنار این مسأله به راحتی عبور کنند و حتی ممکن است به منظور ممانعت از هرگونه فاجعه احتمالی برای «شیخ عیسی قاسم» گزینه مسالمت‌آمیز را کنار بگذارند.

در همین ارتباط، «مجید المشعل» سخنگوی شیخ عیسی قاسم می گوید: «گزینه مسالمت آمیز یک گزینه راهبردی برای حرکت سیاسی توسط مردم در بحرین محسوب می شود اما عدم تغییر این گزینه به شرایطی بستگی دارد؛ از جمله این شرایط نیز باقی ماندن شیخ عیسی قاسم در میان مردم و هدایت روند اقدامات آنها است».وی ادامه می دهد: « در صورتی که به شیخ تعرض شود و یا آزاری به وی رسد و همچنین از مردم دور گردد، دیگر برای باقی ماندن گزینه مسالمت آمیز و بحران و راهکار آن در چارچوب اراده ملی ضمانتی نخواهد بود».

در ادامه اظهارات سخنگوی شیخ عیسی قاسم آمده است: «بنابراین عقل، حکمت و مصلحت ملی اقتضا می کند که آل خلیفه از خواسته های مردم، برخورد با مخالفان و رهبران آنها برای دستیابی به راهکاری منصفانه که کشور را از لغزشگاه های خطرناک و ویران کننده دور نگه می دارد، استقبال کند».

علی رغم سرکوب ها گسترده رژیم آل خلیفه، تظاهرات های اعتراض آمیز مردم بحرین علیه این رژیم متوقف نشده است و در صورت ادامه این روند، در آینده نزدیک شاهد بروز برخی تحولات در این کشور خواهیم بود؛ تحولاتی که معادلات را به نفع مردم بحرین تغییر خواهند داد.

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:54

کدام تیم بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته است؟

استقلال
پرسپولیس
تراکتور سازی
سپاهان

صبا روز...
ما را در سایت صبا روز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان sabarooz بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:54